Меню сайту

Інформація про роботу управління праці та соціального захисту населення Дніпровського району у 2012 році

Діяльність районного управління праці та соціального захисту населення спрямована на реалізацію  конституційних норм, діючих законів України, постанов Уряду, указів Президента України, інших нормативних  актів, спрямованих на соціальний захист пенсіонерів, інвалідів, сімей з дітьми, малозабезпечених громадян, а також у сфері трудових відносин: сприяння зайнятості населення, погашення заборгованості із виплати заробітної плати та інших соціальних виплат, стану охорони праці на підприємствах, пільг та компенсацій громадянам за шкідливі умови праці, атестації робочих місць. 

Згідно із Законом України “Про зайнятість населення” розроблена та затверджена рішенням сесії районної ради від 28.12.2011р. № 71 Програма зайнятості населення Дніпровського району м. Херсона на 2012-2014 роки. Хід виконання програми знаходиться на постійному контролі.

Кількість безробітного населення, яке перебувало на обліку в міському центрі зайнятості протягом 2012 року  становить 2786 осіб , з яких було працевлаштовано 1111 осіб. Відповідно до вимог чинного законодавства, здійснювався контроль за поданням підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності відомостей про наявність вільних робочих місць.

Завдяки посиленню державного регулювання у сфері зайнятості населення в 2011 році спостерігалася позитивна тенденція розвитку ринку праці, в 2012 році подовжена робота в цьому напрямку:

-           працевлаштовані на робочі місця  створені за рахунок дотацій роботодавцям -  111 чол. ;

-            чисельність безробітних, які брали участь у громадських роботах, склала 330 осіб ;

-           4 особи, що не спроможні на рівних конкурувати на ринку праці, працевлаштовані на  заброньовані місця;

-         профорієнтаційними послугами охоплено 2458 особи.

          Відповідно до ст.9 Закону України “Про колективні договори і угоди” колективні договори підлягають реєстрації в органах виконавчої влади. Протягом  2012 року зареєстровано 75 договорів, змін  та доповнень до них,  продовжують дію 150 договорів .

     При реєстрації колективних договорів обов’язково контролюється наявність розділу про відповідальність керівників за своєчасну виплату заробітної плати та погашення заборгованості з неї.

Продовжує працювати тимчасова комісія з питань контролю за станом погашення заборгованості із заробітної плати. Проведено 19 засідань комісії, заслухано 96 керівників підприємств – боржників. Робота Комісії сприяла зменшенню  заборгованості на 01.01.2013 в порівнянні з  2012 роком на 6006,1 тис грн. Проводиться щотижневий моніторинг стану виплати заробітної плати. На виконання розпорядження Президента України “Про невідкладні заходи щодо прискорення погашення заборгованості із заробітної плати” спеціалістами відділу праці УПСЗН збираються графіки погашення заборгованості, виконання яких  щомісяця контролюються.  

Спеціалістами відділу праці контролюється забезпечення соціального захисту працівників, зайнятих на роботах зі шкідливими умовами праці.

Під час реєстрації колективних договорів додержання законодавства щодо охорони праці знаходиться під постійним контролем. Пільги та компенсації працюючим у шкідливих умовах призначаються за результатами атестації робочих місць. В колективному договорі також оговорено безкоштовну видачу робітникам миючих засобів, спецодягу та спецвзуття.

Головному управлінню праці та соціального захисту населення Херсонської обласної державної адміністрації щоквартально надається інформація про стан виконання заходів  Програми стану безпеки гігієни праці та виробничого середовища на 2008-2012 роки.  

За звітний період з 01.01.2012 - 31.12.2012 спеціалістами відділу допомог, соціальних гарантій та компенсацій управління праці та соціального захисту населення призначено усіх видів державної соціальної допомоги:

-     субсидій на житлово – комунальні послуги – 1970;

-           сім’ям з дітьми – 6120;

-           малозабезпеченим сім’ям – 412;

-           тимчасової допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів – 368;

-           інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам – 125;

-           по догляду за інвалідами І, ІІ групи внаслідок психічного розладу – 87;

-           компенсацій на відшкодування вартості продуктів харчування громадянам, постраждалим від аварії на ЧАЕС – 270,

-           щорічних на оздоровлення громадянам, постраждалим від аварії на ЧАЕС – 276.

Головні державні соціальні інспектори УПСЗН наділені повноваженнями із здійснення контролю за правильністю надання усіх видів державної соціальної допомоги . З метою ефективного виконання наданих державою повноважень, ними здійснюється постійний моніторинг призначення та виплати державної соціальної допомоги та аналіз причин порушення законодавства з питань надання державної соціальної допомоги. У разі потреби, за результатами перевірок достовірності та повноти інформації про доходи та майновий стан осіб, що звернулися по допомогу, та членів їх сімей , ними готуються позови до судових органів щодо стягнення надміру виплаченої та наданої з порушенням законодавства державної соціальної допомоги, пропозиції щодо припинення надання державної соціальної допомоги, позбавлення права на продовження строку її надання, зменшення розміру допомоги у випадках, передбачених законодавством. Фізичним та юридичним особам надаються консультації та рекомендації з питань призначення державної соціальної допомоги, ведеться роз’яснювальна робота серед населення, у тому числі через засоби масової інформації.

Державними соціальними інспекторами обстежено в 2012 році  862 сім’ї, які звернулись за призначенням державних допомог та субсидій для відшкодування житлово-комунальних послуг.  З метою визначення цільового використання державної соціальної допомоги щодо забезпечення належних умов для утримування та виховання дітей, на яких державою виплачуються відповідні суми при народжені дитини , в  2012 році  вибірково перевірено 105 сімей,  підстав для припинення виплати допомоги при народженні дитини не виявлено. Для перевірки достовірності даних отриманих від осіб, які входять до складу сімї , що звернулися за призначенням державної соціальної допомоги за звітний період було зроблено 8064 запита до Державної податкової інспекції, БТІ, ГАІ. При опрацюванні відповідей була виявлена недостовірна інформація про доходи, майновий стан, транспортні засоби. Проводиться позовна  робота по поверненню надміру отриманих коштів. Протягом 2012 року  до бюджету повернено 158,4 тис. грн.    

  На розгляді в суді  з початку року знаходились 9 позовних заяв на суму 11,1 тис грн , виконавчої служби знаходиться 18 листів на суму 18,9 тис грн.

Постійно працює комісія з призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та житлових субсидій. Протягом звітного періоду проведено 27 засідання комісії, розглянуто 85 заяв. Рішення про призначення або відмову у призначенні вирішується відповідно до акту обстеження матеріально-побутових умов, який складає державний соціальний інспектор.

Вноситься та постійно оновлюється банк даних Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги , за соціальною ознакою.

Законом України “Про Державний бюджет України на 2012 рік”   було передбачено надання пільг населенню на придбання твердого палива та скрапленого газу. Протягом  2012   зазначену пільгу призначено  194 особам на загальну суму 111193,77  тис. грн.

4108 ветеран війни отримали щорічну адресну грошову допомогу до  9 травня на суму 1765960,0  тис. грн.

При виконанні повноважень соціального обслуговування інвалідів та пенсіонерів спеціалісти УПСЗН  керуються  Законом України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, міськими  програмами “Ветеран”, “Вдячність”, “Милосердя”, “Здоров’я літніх людей”.

Сектором  за звітний період видано 19  талонів на проїзд  по Україні, СНГ – 6 , посвідчень інвалідів війни – 25, посвідчень учасників війни – 45, посвідчень членів сімей загиблих військовослужбовців – 27, посвідчень ветеранів праці -82, посвідчень батьків багатодітної сім’ї – 45, посвідчень дитини з багатодітної сім’ї – 152. Прийнято заяв на надання матеріальної допомоги - 22, на санаторно – курортне лікування - 127, поставлено на облік 147 інвалідів для забезпечення  технічними засобами реабілітації та пересування, видано 308 направлень на виготовлення індивідуальних засобів протезування, оформлено 17 транспортних  справ для  забезпечення пільговими і безкоштовними автомобілями, видано 4 автомобіля,  прийнято заяв на отримання телетюнерів  від 2030 чоловік.                          

Направлено на лікування до санаторіїв 67 ветеранів війни, 41 інвалід загального захворювання,  4 ліквідатори аварії на ЧАЕС та  1 дитину, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи. Виплачена компенсація за невикористану санаторно – курортну путівку 36 інвалідам війни та 12 інвалідам загального захворювання; виплачена компенсація на бензин, ремонт та транспортне обслуговування 144 інвалідам. Видано 255 технічних засобів пересування та  реабілітації,  16 осіб оформлено до  будинків – інтернатів. За 2012 рік  22 особи отримали з державного бюджету грошову допомогу  . на загальну суму 9213,00 грн., 39 осіб отримали за рахунок коштів місцевого бюджету ритуальні послуги у зв’язку із похованням визначених законом певних категорій громадян на загальну суму 16536,00 грн  Для розгляду питання надання одноразової матеріальної допомоги на засіданні обласної комісії було підготовлено 92 необхідних пакетів документів.

 Фінансування видатків місцевих бюджетів за державними програмами соціального захисту населення проводиться за рахунок субвенції, передбаченої  державним бюджетом на відповідний рік у межах затверджених обсягів.

Фінансування видатків місцевих бюджетів по нарахованих державних соціальних допомогах та субсидіях населенню  проводиться за рахунок субвенції, передбаченої  державним бюджетом на відповідний рік у межах затверджених обсягів. Видатки на виплати соціальних допомог та субсидій проводяться за рахунок коштів державного, обласного та місцевого бюджетів.

         Управлінню праці та соціального захисту населення Дніпровської районної у місті Херсоні ради з 01.04.2011 року  надано повноваження для проведення наступних виплат:

           1. Виплати по нарахованих субсидіях населенню  для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг:            

     - нараховано субсидій  на загальну суму 2178,4 тис.грн., у тому числі кредиторська заборгованість на початок 2012 року в сумі 584,7 тис.грн. та проведено списання кредиторської заборгованості минулих років у  сумі 6,5 тис.грн.;

     - проведено фінансування та виплачено 1623,5 тис.грн., у тому числі:

     - за рахунок клірингових операцій -  1337,6 тис.грн.;

     - грошовими коштами – 285,9 тис.грн.;

Кредиторська заборгованість станом на 01.01.2013 року складає – 556,4 тис.грн.

Клірингові розрахунки:

по теплопостачанню проведено  на  647,0 тис.грн.,  у т.ч.:

-         МКП „Херсонтеплоенерго” – 45,5 тис.грн.;

-         ПАТ „Херсонська ТЕЦ” – 575,0 тис.грн.;

-         ПП „Херсонтеплогенерація” – 26,5 тис.грн.;

по водопостачанню і водовідведенню проведено на 163,5 тис.грн.,  у т.ч.:

       -  МКП „ВУВКГ м.Херсона” – 161,3 тис.грн.;

       - КП „Теплокомунгосп” – 2,2 тис.грн.;

по електроенергії проведено на 101,6 тис.грн.,  (ХМВЕ - 101,6 тис.грн.);

по природному газу проведено на 412,5 тис. грн. (ВАТ „Херсонгаз” –   412,5 тис.грн.).

     Розрахунки проводяться з 65 підприємствами-надавачами послуг, у тому числі:

  МКП „Херсонтеплоенерго”, ПАТ „Херсонська ТЕЦ,  ПП „Херсонтеплогенерація”, МКП „ВУВКГ м.Херсона”,  КП „Теплокомунгосп”, ХМВЕ , ВАТ „Херсонгаз”, ЖБК, ЖЕО, КП, ОСББ. Щомісяця розрахунки підтверджуються актами звірок.

         2. Виплати по дитячих будинки сімейного типу - виплачено 281,5 тис.грн., заборгованість станом на 01.01.2013 року відсутня.

         3. Нараховано пільг та субсидій на придбання твердого палива та скрапленого газу у 2012 році у сумі 131,4 тис.грн., виплачено - 132,9 тис.грн., з урахуванням кредиторської заборгованості, що склалася на початок 2012 року. Станом на 01.01.2013 року заборгованість відсуня.

          4. Виплата соціальних послуг громадянам, які надають допомогу людям похилого віку. Проведено виплати  на загальну суму 21,6 тис. грн.. Заборгованість станом на 01.01.2013 року становить 22,9 тис. грн..                                  

          5. Проводяться виплати на поховання померлих непрацюючих громадян на суму 16,5 тис.грн., заборгованість відсутня.

          6. Проведено компенсаційні виплати сім'ям з дітьми на безоплатне харчування дітей, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС та виплати пільгового проїзду громадянам постраждалим від аварії на ЧАЕС на загальну суму 76,1 тис. грн..

           7. Проводиться фінансування з державного бюджету - „Довічні державні стипендії” ( виплати на 2 особи на суму 20,2 тис.грн.) та „Одноразова виплата жінкам, яким присвоєно почесне звання України « Мати-героїня», одноразова матеріальна допомога інвалідам та непрацюючим малозабезпеченим особам” - виплачено 74,1 тис. грн. Заборгованість відсутня.

           8. Проводиться фінансування з обласного бюджету щодо „Виплати на поховання учасників бойових дій та інвалідів війни” - профінансовано та виплачено 80,3 тис.грн. Заборгованість відсутня.

Начальник управління                         О.Г.Капінус